top of page
Julia Torgersen

Stress i Suez gir ni dager ekstra rundt Afrika – Vi tester ruten

I kjølvannet av økende sikkerhetsproblemer i Rødehavet legger transportskip fra Asia nå ruten om Afrika istedenfor gjennom Suezkanalen.

NewTracks har testet ruten som kun ga ni dagers lenger seilingstid på siste container. Dette viser at Suez ikke er noen showstopper.


Uroligheter i Rødehavet har gjort Suezkanalen usikker, og flere rederier må nå velge andre ruter.

Suezkanalen har lenge vært selve ryggraden i den internasjonale handelsinfrastrukturen, og den har bidratt til å redusere reisetiden betydelig for skipsfart mellom Asia og Europa. Imidlertid har økende sikkerhetsutfordringer i Rødehavet skapt en alvorlig bekymring for skipsrederier og logistikkselskaper.


Den "nye" ruten går rundt hele Afrikas kyst, kjent som "Kapp det gode håp"-ruten, som fører til lengre reisetid og noe økte kostnader. Men det skaper ikke de problemene mange fryktet.


Første NewTracks container rundt Afrika er nå utenfor Spania. Omveien tok 9 dager ekstra.

Internasjonale myndigheter og organisasjoner jobber sammen for å bekjempe piratvirksomhet og øke sikkerheten i Rødehavet og Suezkanalen.



NewTracks følger nøye med på utviklingen, og jobber for finne de mest effektive og sikre transportmåtene for å levere presisjonskomponenter med høy kvalitet og god pris til våre kunder.


 

NewTracks arbeider med produktutvikling og produksjon av mekaniske komponenter.

Med kontor i Shenzhen og Oslo er vi din beste link til kvalitets-produksjon i Kina.





Comments


bottom of page